baner - AGH
baner - BG
C   Z   A   S   O   P   I   S   M   A        E   L   E   K   T   R   O   N   I   C   Z   N   E        A   G   H


Blogi jako narzędzie komunikacji między użytkownikami sieci - aspekty komunikacyjne blogosfery.

Ignacy Fiut, Magdalena Piątek

T. 11, 3 (2012), s. 65-75, [1]

Full text: pdfPDF

Abstract:

Praca analizuje zjawisko komunikacji blogowej. Autorzy prezentują istotne aspekty komunikacji blogowej w środowisku sieciowym, a następnie przedstawiają statystyczny opis tematyki sieciowej polskiej blogosfery, specyfikę relacji między autorami pamiętników sieciowych i ich czytelnikami. Śledzą również ewolucję blogów tradycyjnych (tekstowych) w kierunku wideoblogów oraz zmiany relacji między blogerami i ich interaktywnymi czytelnikami. W kolejnej części pracy zostaje omówiona możliwość wykorzystania tego typu komunikacji w promowaniu marki jako nowej formy marketingu szeptanego i towarzyszących temu zmian w marketingu i public relations.

The work includes analysis of the phenomenon of communication blogs. The authors recall important aspects of blogging communication in a networked environment. Then present a statistical description of the Polish blogosphere network issues, the specificity of the relationship between authors and their diaries online readers. Also track the evolution of traditional blogs (texts) in the direction of blogs and change the relationship between bloggers and their interactive readers. In the next part of this paper is to discuss the possibility of using this type of communication in promoting the brand as a new form of mouth (buzz) marketing and accompanying changes in marketing and public relations.

DOI: dx.doi.org/10.7494/human.2012.11.3.65