baner - AGH
baner - BG
C   Z   A   S   O   P   I   S   M   A        E   L   E   K   T   R   O   N   I   C   Z   N   E        A   G   H


Fatalité de la maison - food trauma in post-transition Polish pop culture

Agata Michalak

T. 17, 2 (2018), s. 15-29, [1]

Full text: pdfPDF

Abstract:

We rarely look at Polish pop culture’s attitudes towards food. This article is an attempt to categorize ways in which food and changing foodways are an object of critical reflection in an array of cultural texts: a novel, movies, a play for kids, a TV series and hip hop and pop music lyrics.

Rzadko przyglądamy się polskiej popkulturze pod kątem zawartych w niej komunikatów na temat stosunku do jedzenia. Artykuł jest próbą spojrzenia na przejawy świadomej refleksji dotyczącej przemian w sferze jedzenia i przypisywanych mu znaczeń, zawartej w potransformacyjnych tekstach kultury: powieści, filmach, dramacie pisanym z myślą o najmłodszym odbiorcy, serialu oraz tekstach piosenek hiphopowych i popowych.

DOI: dx.doi.org/10.7494/human.2018.17.2.15